Zespół Oświatowy w Stoczku

„Małe dzieci – duże uczucia. TRUDNE SPRAWY –TRUDNE EMOCJE”

Drodzy uczniowie klas VII-VIII

Przed nami drugie spotkanie z programem Zachowaj Trzeźwy Umysł.

Zapraszam Was do pracy. Dzisiejsze hasło to:

„Małe dzieci – duże uczucia. TRUDNE SPRAWY –TRUDNE EMOCJE.”

 

ĆWICZENIE „JAKIE ZAGROŻENIA TO OZNACZA?”. 

Poznaj kilka historii i sytuacji, które dotyczyły (Norberta, Agaty, Daniela i Anety). Opisane są w czterech fioletowych okienkach. Następnie wybierz jedną z nich i uzupełnij diagram zachowań, motywacji i rozwiązań. Zastanów się jak potoczyły się losy bohaterów, co mogło z nich wyniknąć. Jakie były plusy i minusy ich zachowań?

Pamiętasz KOMPLEKS HOMARA ? Osoby przedstawione w ćwiczeniu były bez pancerza i przez to narażone zostały na niebezpieczeństwo.

Jak myślicie, co może ochronić dorastającego człowieka przed taką sytuacją? Co mogłoby pomóc tym osobom odwrócić bieg historii, którą sami wymyśliliście?

 

ĆWICZENIE „TARCZA”

Na karcie pracy znajduje się rysunek tarczy ze wpisanymi czterema czynnikami chroniącymi. Jest to specyficzna tarcza, zawierająca zasoby, które mogą Was chronić przed problemami i zachowaniami ryzykownymi. Każdy człowiek powinien posiadać taką tarczę. Do każdego z tych elementów dopiszcie po kilka konkretnych przykładów, które będą pasowały do każdego z pól wskazanych na tarczy.

 

ĆWICZENIE „TRUDNE EMOCJE”

Zapoznajcie się z przykładami radzenia sobie z emocjami w sytuacjach stresowych, które znajdują się w karcie pracy, a następnie samodzielnie dopiszcie kilka swoich pomysłów.

 

Karty pracy możecie pobrać i wydrukować  lub wypełnić online na stronie https://www.trzezwyumysl.pl/.

 

Hasło do pobrania dostępne jest u Waszego wychowawcy.

 

MIŁEJ PRACY

 

Autor: Katarzyna Stelmach